"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Tuesday, February 6, 2018

iStory : Why I chose Mary Kay?

Assalamualaikum & Good Morningggg!!!

Nampaknya blog ni akan jadi tempat kakda share tentang perjalanan bersama Mary Kay. Header pun kena tukar jugak nampaknya. Hahahaha. Tapi maafkan lah ambe sebab tak update lagi. Tak sempat tengok laptop nak edit ke apa. 

Tapi kali ni kakda nak share kenapa kakda pilih Mary Kay? Tetiba je kan? Macam2 buat lepas tu pilih Mary Kay pulak. 


Kalau korang perasan dalam blog ni kakda banyak sangat kongsi tentang kecantikan. Kakda memang suka bab2 penjagaan kulit dan makeup. Sebab kakda tak berapa pandai bab fesyen. Kakda suka tengok tapi kakda tak pndai nak bergaya-gaya ni. 

Lagi pun kakda percaya, kecantikan ni subjektif. Dari dalaman sampai la luaran. Dan kakda suka nak cantikkan orang. 

Bila kakda bertemu dengan Sufi Syazwani, dia banyak ajar kakda macam2. Sebab Mary Kay ada P&L. Bukan Profit & Loss, tapi People & Love. Sebab kan sayang la ramai buat Mary Kay sampai berjaya. 

Dan kakda ada impian untuk berkerja dari rumah. Untuk kerja hakiki sekarang amatlah tak mungkin untuk kakda kerja di rumah. Jadi bila Mary Kay tawarkan kerjaya yang menepati citarasa kakda, lagi la cepat kakda tertarik. 

Apa yang tepat sangat tu:
  1. Fleksibiliti masa dan tempat bekerja
  2. Sisterhood yang kuat
  3. Pendapatan tambahan
  4. Berpeluang pakai kot dan blazer 
  5. Hadiri seminar dan conference
  6. Mencantikkan dan dicantikkan
  7. Kereta
  8. Balanced Priorities



Kereta SSD Fadhliana




Lagi pulak Mary Kay ni ramai perempuan. Jadi kakda rasa lebih selamat berkerjaya. Hahaha. 

Siapa yang nak tahu apa lagi yang menarik tentang Mary Kay ni? Kena la jumpa kakda. Sebab kakda tak sembang juta2 tau. Kakda tak pandai sembang juta2. Kakda pandai sembang cantik2 je. 

Heheheheeh

Love sangat,
Kakda
Sr. Independent Beauty Consultant 
http://kakdamk.wasap.my
https://marykay.com.my/faridatarmize

No comments: