"Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kesusahan dan kesedihan; aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan; aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung kepada-Mu daripada beban hutang dan kekerasan manusia."

Friday, April 15, 2016

Highlighter : Apa tu?

Assalamualaikum

Hai semua. Bersama lagi dalam blog makcik kepoh perasan mak andammmm!!

Huhuhu. Intro tak boleh belah. Perasan tu memang ada sangat. Takpelah. Kasi can sikit. Please? 

Tak nak layan? Ok. Kita teruskan pada agenda utama. 
(Mood berita sebab korang tak nak layaan. )

Mari kita cerita pasal highlighter. Nama pun dah boleh bayangkan apa fungsi dia. Untuk menyerlahkan, menaikkan lagi seri dibahagian muka yang tinggi (??!!! What the hell minah ni taip?)

Hahaha. Sebab highlighter selalu di pakai di bahagian yang tinggi dan mudah terkena cahaya. Macam tulang pipi, atas kening, tulang hidung macam gambar kat bawah ni. 
Highlighter ada jenis powder, liquid dan stick. Kalau macam yang cik ada ni jenis powder. Kalau powder boleh pakai bila dah siap makeup. Selalunya nak bagi naik seri. Tapi tak boleh pakai banyak2. Kang nampak macam muka berminyak pulak. Silau orang datang tengok pengantin. Hahahaha. 
The Balm Mary-loumanizer
Becca x Jaclyn Hill Champgne Pop

Cik ada jugak jenis liquid NARS Illuminator 'Copacabana'. Kalau jenis cecair kena pakai lepas foundation / concealer, tapi sebelum letak powder. 

Kena ingat tau, yang cecair dan krim kena pakai dulu, kemudian baru powder. Takut nanti nampak berketul atau sapuan tak rata pulak. 

Yang ni Hourglass Ambient Lighting Powder 'Dim Light'. Dia bukan la highlight macam biasa. Dia macam bedak kompak, tapi ada minimum highlight yang bila kita pakai di bahagian yang sesuai dia menaikkan seri. 

Nampk nya cik kena bagi gambar jugak. Sebab korang memang akan nampak beza dia. Nanti lah cik share okehs. 

Moga korang paham sedikit. Bila cik share gambar moga korang paham banyak lah. Hahaha. 

No comments: